Zamów raport o stanie Gminy w formie strony internetowej
Pokaż Mieszkańcom, ile udało się zrobić w ciągu ostatniego roku
Nie zwlekaj!
Do 31 maja pozostało:
89dni 8h 39m 21s
Dlaczego warto zlecić nam przygotowanie raportu?
-
GWARANCJA SPEŁNIENIA OBOWIĄZKU USTAWOWEGO
Raport uwzględnia obowiązkowe elementy oraz prezentuje działania realizowane w ramach innych obszarów funkcjonowania Gminy. -
OSZCZĘDNOŚĆ CZASU
Eksperci poproszą o wszystkie dane i samodzielnie przygotują dokument. -
ZDOBYCIE PRZYCHYLNOŚCI MIESZKAŃCÓW
Raport w formie strony internetowej dotrze do większej liczby Mieszkańców. Dzięki temu dowiedzą się, jakie inicjatywy zostały podjęte przez Włodarza.
-
PROMOCJA JST
Internetowy raport pozwala na aktywną promocję JST, także wśród potencjalnych inwestorów. -
PRZYJAZNY ODBIÓR
Dokument napisany jest prostym językiem, wzbogacony o wykresy i grafiki. Dzięki temu jego odbiór jest intuicyjny i przyjemny. -
STWORZENIE STRATEGII
Analiza Ekspertów pomoże wskazać kierunki i cele strategiczne na kolejne lata.
Jak będzie wyglądać raport w postaci strony internetowej?
Zostaw numer telefonu, oddzwonimy do Ciebie i niezobowiązująco porozmawiamy o raporcie dla Twojej JST!
Zostaw kontaktZastępca Burmistrza Gminy Miejskiej Hel opowiada, jak ocenia współpracę z Curulis przy tworzeniu raportu o stanie JST
Zobacz, kto jeszcze nam zaufał

Białe Błota

Czernica

Czerwonak

Dobrzyniewo Duże

Hel

m. Mrągowo

m. Rumia

m. Stalowa Wola

m. Żywiec

Kocmyrzów-Luborzyca

Konstancin Jeziorna

Legnickie Pole

Malechowo

Michałowice

Mosina

Myślenice

Olecko

Pilski

Strzelin

Trzebnica

Wielowieś
Zapisz się na bezpłatny webinar
Jak stworzyć raport o stanie JST? Spełnij ustawowy obowiązek i efektywnie informuj Mieszkańców o podjętych działaniach
3 marca 2022 r. godz. 10:00
Zapisz się- powiemy, jakie aspekty prawne musi uwzględniać raport
- wskażemy, jak wykorzystać raport w celach promocyjnych
- pokażemy nowe, autorskie rozwiązania
- odpowiemy na Wasze pytania
Autorski projekt ekspertów Curulis
Do wszystkich wariantów raportu dołączamy nowoczesną i interaktywną Analizę Porównawczą z metodologią dla każdej JST.
Analiza Porównawcza została opracowana w celu obiektywnej oceny realizacji strategii i planów w jednostce. W tym celu stworzono model, który pozwala zaprezentować wybraną gminę na tle innych jednostek samorządu terytorialnego, charakteryzujących się podobnymi uwarunkowaniami i potencjałem rozwojowym. Punkt odniesienia dla wybranej gminy stanowi tzw. grupa funkcjonalna (porównawcza), której skład wydzielono na podstawie opracowania zrealizowanego w Komitecie Przestrzennego Zagospodarowania Kraju Polskiej Akademii Nauk.

Zapewniamy
Bezstronny raport z szeroko chwaloną analizą porównawczą do gmin o podobnych parametrach
Wysoką jakość merytoryczną i graficzną materiałów, zgodność raportu z obowiązującym prawem
Prawidłowość procedury formalnej - rozpatrzenia, debaty i uchwalenia wotum zaufania
Zakres merytoryczny raportu
Krótki wstęp zawiera opis istoty raportu o stanie gminy oraz list od wójta, burmistrza lub prezydenta. Następnie przedstawione są podstawowe informacje charakteryzujące gminę, takie jak liczba mieszkańców, powierzchnia, czy wielkość budżetu.
- Podrozdziały:
- Położenie i podstawowe parametry
- Demografia
- Samorząd:
- Realizacja uchwał Rady Gminy
- Zarządzenia Wójta / Burmistrza / Prezydenta
- Gminne jednostki organizacyjne
Lista kluczowych dokumentów o charakterze strategicznym lub programowym z linkami do poszczególnych plików zamieszczonych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz opisem działań podjętych w celu ich realizacji.
Sytuacji lokalnych finansów zawsze należy się szczególna uwaga. Przedstawienie najważniejszych źródeł dochodów oraz kierunków wydatków jest wzbogacone o ocenę kondycji finansowej gminy. Taki sposób prezentacji w znaczący sposób ułatwia zrozumienie zawiłych kwestii podziału dochodów i wydatków na działy, rozdziały oraz paragrafy.
- Podrozdziały:
- Kondycja finansowa Gminy – analiza wskaźnika (w perspektywie od 2018 r.)
- Dochody i baza podatkowa
- Dotacje i środki zewnętrzne
- Kierunki wydatków
Istotna część wykonywania zadań własnych dotyczy realizacji usług użyteczności publicznej w obszarach takich jak infrastruktura drogowa, gospodarka wodociągowo-kanalizacyjna, odbiór odpadów czy ciepłownictwo. Rosnące oczekiwania mieszkańców sprawiają, że wskazane obszary generują znaczne nakłady finansowe i organizacyjne. Z tego względu stanowią one ważną część działalności samorządu, którą należy podsumować w opracowywanym raporcie.
- Podrozdziały:
- Odpady
- Transport i komunikacja
- Woda i ścieki
- Ceny usług komunalnych
Niewątpliwie jeden z kluczowych obszarów zarządzania gminą. W wielu samorządach to właśnie edukacja jest zadaniem realizowanym dla największej liczby osób. Dlatego, mając na uwadze dobro najmłodszych mieszkańców gminy, dziedzina ta wymaga poświęcenia jej szczególnej uwagi i troski, co powinno ułatwić powiązanie znacznych nakładów finansowych z wynikami kształcenia.
- Podrozdziały:
- Edukacja w liczbach
- Budżet oświatowy
- Aktywność szkół i sukcesy uczniów
Działania na rzecz ochrony zdrowia mieszkańców gminy, a także zapewnienia im szeroko rozumianego wsparcia społecznego, wymagają nieustannego wysiłku wielu osób. Ich zaangażowanie oraz nakład pracy stanowią ważną część funkcjonowania samorządu, która każdego roku powinna być podsumowana w ramach raportu o stanie gminy.
- Podrozdziały:
- Pomoc społeczna w liczbach
- Działalność placówek wsparcia
- Profilaktyka zdrowotna
Niewątpliwie przedsiębiorczość mieszkańców pozytywnie wpływa na lokalny rozwój. Z tego względu każdy samorząd powinien zadbać o możliwie najkorzystniejsze warunki do rozwoju biznesu. W szczególności mogą one polegać na wdrożeniu rozwiązań pobudzających aktywność gospodarczą i rynek pracy, a także tworzących warunki zachęcające do zrealizowania nowych zamierzeń inwestycyjnych.
- Podrozdziały:
- Lokalna przedsiębiorczość
- Zarządzanie przestrzenią i budownictwo
Żeby przedstawić wiarygodny raport o stanie gminy, powinno się korzystać z danych i porównań. Najlepszym punktem odniesienia są jednostki samorządu terytorialnego o podobnych uwarunkowaniach rozwoju. Wykorzystanie Banku Danych Lokalnych oraz szerokiego zakresu danych zawartych w sprawozdaniach budżetowych pozwala na zbudowanie wiarygodnego modelu oceny stanu gminy w danym roku, a także określenia tempa jej rozwoju. Niniejsza część stanowi kluczowy element każdego raportu o stanie gminy, ponieważ na jej podstawie z łatwością można określić silne i słabe strony jednostki samorządu terytorialnego. Dzięki temu można w niepodważalny sposób zaprezentować efekty poszczególnych działań podejmowanych w całym poprzednim roku.
- Podrozdziały:
- Grupa porównawcza i metodologia
- Ocena ogólna
- Mieszkańcy
- Budżet
- Infrastruktura i gospodarka komunalna
- Edukacja
- Zdrowie, pomoc społeczna i wsparcie dla rodzin
- Gospodarka
Warianty współpracy
Raport Podstawowy | Raport EKO | Raport Premium - 2 letni |
|
---|---|---|---|
Gotowy raport interaktywny dla mieszkańców (jako strona www) | |||
Nowa przyjazna technologia prezentacji danych (interaktywne wykresy i tabele, filmiki) | |||
Raport uwzględniający analizy przestrzenne i czasowe | |||
Zakres merytoryczny zgodny z obligatoryjnymi wymogami wynikającymi z ustawy | |||
Szerokie omówienie działalności samorządu w innych obszarach funkcjonowania (zadania własne) | |||
Ocena sytuacji Gminy na tle gmin o podobnych uwarunkowaniach rozwoju | |||
Komentarz eksperta w zakresie sytuacji Gminy na tle innych JST | |||
Raport dostosowany do wymogów uchwały Rady (jeśli dotyczy) | |||
Raport spełniający wymogi WCAG | |||
Przygotowanie raportu na podstawie dokumentów i sprawozdań JST (minimalizacja udziału JST w pozyskiwanie danych do raportu) | |||
Wzór zarządzenia, uchwały, zgłoszenia do udziału w debacie | |||
Gotowy raport do wydruku i przedłożenia radzie (format .pdf) | |||
Gotowa prezentacja raportu na sesję absolutoryjną (format .pptx) wraz z konsultacją przygotowującą | |||
Dedykowany opiekun Klienta | |||
Prezentacja raportu na sesji i udział w debacie w wersji on-line | |||
Cena bazowa (netto) | 12 500 | 17 900 | 29 900 (za 2 lata) |
Wykonawcy raportu
Za metodologię oraz prezentowanie wyników raportu odpowiadają nasi eksperci

Ryszard Grobelny
Ekspert
Specjalista w zarządzaniu i restrukturyzacji administracji publicznej. 16 lat pełnił funkcję Prezydenta Poznania, 12 lat - prezesa ZMP. Specjalista w zakresie finansów komunalnych: planowania i zarządzania budżetem, podatków i opłat lokalnych.

Hubert Goska
Prokurent, Główny ekonomista
Ekspert w projektach Związku Miast Polskich, Związku Powiatów Polskich czy NIST. Współtwórca metodologii porównawczej dla JST na cele raportów. Z sukcesem prowadził najbardziej skomplikowane projekty obejmujące finansowanie inwestycji na ponad 100 mln zł, czy pozyskanie pożyczek z budżetu państwa. Klienci cenią jego skrupulatność i umiejętność dyskusji na najtrudniejsze tematy.

Aleksandra Hochenzy
Kierownik dz. Ekonomicznego
Posiada największe doświadczenie w Polsce w zakresie wdrażania procedur naprawczych. Z sukcesem wsparła JST w procesach ubiegania się o pożyczkę z budżetu państwa, pozyskując, tylko w 2016 r., blisko 140 mln zł ministerialnych środków. Jest niezwykle przenikliwa i dokładna, posiada zdolność mówienia prosto o rzeczach trudnych i złożonych. Współpracę z nią chwalą WSZYSCY klienci.

Marzena Ossowska
Ekspert
Odpowiada za przygotowywanie i zgodność z prawem WPF dla kilkudziesięciu JST z całej Polski. Prowadzi nadzór merytoryczny w zakresie planowania wieloletniego dla miliardowych budżetów. Autorka publikacji we Wspólnocie oraz wykładowca na szkoleniach z zakresu WPF. Jest bardzo odpowiedzialna, co powoduje, że nawet w najtrudniejszych sytuacjach nie zostawi klienta bez pomocy.

Jakub Zieliński
Ekspert
Naukowo i zawodowo związany z tematyką analizy finansowej JST, WPF oraz obligacji komunalnych. Autor publikacji z zakresu finansów publicznych, w tym w szczególności źródeł finansowania zadań publicznych. Opiekun WPF i długu w wielu jednostkach. Ceniony za komunikatywność, otwartość i odpowiedzialność.

Karolina Sawko
Ekspert
Ekspert w zakresie sporządzania taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków. Z sukcesem wspiera przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne w zakresie uzyskania pozytywnej decyzji organu regulacyjnego. Kwestie związane z przygotowaniem WPF oraz analiz finansowych dla Klientów nie są jej obce. Bardzo konkretna w pomocy, co przekłada się na umiejętność doradzenia nawet w najgorętszym okresie.

Adam Lubiński
Analityk
Specjalista w pracy na dużych zbiorach danych. Odpowiedzialny za metody porównawcze JST i klasyfikacje rankingowe. Drobiazgowy i elokwentny co przekłada się na charakterystyczny wygląd naszych raportów.

Zuzanna Szymańska
Analityk
Wspiera JST w zakresie przygotowania WPF (zapewnia wsparcie merytoryczne i techniczne). Odpowiada za przygotowanie projektów WPF dla wielomilionowych budżetów oraz opracowuje analizy finansowe dla Klientów. Nie są jej obce kwestie związane z przygotowaniem taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.

Tomasz Szcześniak
Analityk
Naukowo i zawodowo związany z tematyką jakości życia w miastach w Polsce. Odpowiada za analizę danych, metodologie porównawcze, raporty oraz wizualizacje. Pracuje na dużych zbiorach danych, dba o ich aktualność i kompletność. Myśli niestandardowo i innowacyjnie, dzięki czemu nie tylko wykonuje powierzone mu zadania ale także tworzy własne projekty i proponuje nowe rozwiązania.